Aspekty techniczne
ksztalt opony
Pierwszym aspektem technicznym nowej opony tylnej V02 jest zaktualizowany profil centralnej części bieżnika o większej średnicy całkowitej. Cel jest jasny: stworzenie większej powierzchni styku w celu zwiększenia przyczepności i reaktywności w całym zakresie kąta.
Długość styku uległa poprawie nie tylko w przypadku dużego kąta nachylenia, nowa tylna opona V02 w porównaniu z poprzednikiem wykazuje wzrost długości styku średnio o 3% przy obciążeniu w pełnym zakresie nachylenia.
Wdrożenie nowego kształtu, dedykowanej konstrukcji i profilu zwiększyło zakres roboczy mieszanek dla tylnych opon. Daje to uproszczony asortyment, odpowiedni by pokryć wymagane warunki na torze.
Właściwości długości styku przy kącie nachylenia 50° przy obciążeniu 1500 N i ciśnieniu 1,80 bar
Średni wzrost długości styku o 3% przy różnych kątach nachylenia znacznie zwiększy całkowite osiągi opony pod względem stabilności i przyczepności w całym okresie jej eksploatacji.
Zastosowanie pojedynczego spiralnego opasania (MSB) wraz z nową konstrukcją pokrowca zwiększyło o 5% obszar kontaktu opony z podłożem oraz o 9% lepszą trakcję i o 8% szybsze pokonywanie okrążeń na mokrym podłożu.
zestawienie rozmiarów
Opona V02R NS-3LC X/S – NS-SOFT i NS-MED zastępuje dotychczasową oponę V02R
od momentu wprowadzenia w pierwszym kwartale 2023 r.
Wymiary i dane
Dane szczegółowe do aktualizacji ustawień elektroniki wyścigowej.